Koude pasta salade

Aangezien ik wel een paar kilootjes kwijt wil, probeer ik gezond te eten. Ik raak alleen echt niet vol van een beetje salade. Gelukkig heb ik daar nu een goede oplossing voor. Het is lekker en maakt het echt niet minder gezond!

Raak jij ook niet vol van een salade? Probeer dan eens om er koude pasta bij in te ding. Gebruik dezelfde ingrediënten die je normaal ook gebruikt maar voeg als extraatje pasta toe. Zelf vind ik het heerlijk om paprika, komkommer, olijven, ijsbergsla, mozzarella, pesto en radijsjes erbij te doen. De pasta kook je net als normaal, na het afgieten laat je het gewoon even op het aanrecht staan om af te koelen. Het is ook lekker om kruidenkaas toe te voegen, dit is het makkelijkste om te doen als de pasta nog warm is. De kaas is dan makkelijker om gelijk te verdelen over de pasta. Ook de pesto doe ik er vaak al bij als de pasta warm is.

Dit is een heerlijke salade voor in de zomer. Hij is binnen tien minuten klaar en je kan hem ook nog eens heerlijk bewaren in de koelkast!

Plaats een reactie